Volante och superkommunikatörerna

När Resumé igår utsåg näringslivets Superkommunikatörer var Volante väl representerade. “Storslam”, skrev Boktugg.se.

Johan Norberg vann i kategorin “kultur”. I en uppföljande intervju, säger han om sin bok Framsteg:

“Tänk om vi lever i den perioden när vi tar allting för givet igen? Då ville jag påminna oss om vad det faktiskt är för fantastiska saker som människor gör när de är fria.”

Vad vill man prata om? Vad behöver man i samhället prata om?

Tobias Nielsén, Volantes förlagschef och grundare, hamnade själv på plats 16 i kategorin “kultur”, som enda person i förlagsbranschen. I en intervju på Boktugg.se, säger han apropå att Volante var i fokus på listan:
“För att lyckas med kommunikation behöver man ha något som är tillräckligt intressant för att kommunicera, helst både avsändare och idé. Att identifiera och utveckla denna första pusselbit är vi väldigt bra på. Vad vill man prata om? Vad behöver man i samhället prata om? På ett reklambyråspråk hade jag sagt konceptutveckling här.”

Fler personer på listan och som Volante samarbetar med — när det gäller hittills presenterade samarbeten — är Peter Jihde, Kjell A Nordström, Petter Stordalen, Lina Thomsgård, Sara Öhrvall samt Per Grankvist.

Per Grankvist blev särskilt framlyft för sitt arbete med Filterbubblan — ett oerhört spännande initiativ som visar hur debatten förs i olika bubblor. Missa inte Per Grankvists debut- och storverk Engagemang.