Per Schlingmann

Per Schlingmann är författare, föreläsare och rådgivare med lång erfarenhet inom både politik och näringsliv. Per driver i dag kommunikationsbyrån Per Schlingmann AB, är en aktiv entreprenör och en flitigt anlitad föreläsare. Han sitter i styrelsen för SOS Barnbyar och har gett ut fem böcker, varav på Volante böckerna Urban Express och Corona Express tillsammans med Kjell A Nordström. Per är före detta statssekreterare, chefsstrateg och partisekreterare i Moderaterna, och de flesta känner till honom som en av personerna som spelade en central roll i förnyelseprocessen av Moderaterna.

I Corona Express beskriver Per pandemins slag mot världen som att kliva in i en tidsmaskin. Kraven på ledaren ökar när vi allt mer arbetar decentraliserat. Självledarskapet breder ut sig och utmanar vad ett framgångsrikt ledarskap är. Dessutom behöver vi stöpa om idén om hur en ny företagskultur kan se ut när det traditionella kontoret inte längre är i dess centrum. Per tecknar med skarp blick på framtiden det nya ledarskapet. I sin senaste bok  Momentum som är en uppföljare till Corona Express  beskriver Per och Kjell A. Nordström hur pandemin, klimatet och kriget – för alltid håller på att förändra såväl våra samhällen och företag som oss själva.

Från sin unika bredd av erfarenheter vägleder Per företag och organisationer att nå ut och påverka i en digital och global värld. Genom storytelling skapar Per strategier för ditt företag i kommunikationskriget.
Efter en tid då hela världen stått still och börjat om uppstår behovet av förnyad kommunikation och ett agilt ledarskap. När utvecklingen kastar oss flera år fram i tiden måste den som vill hänga med också göra det.

Föreläsningar

År noll

Per Schlingmanns föreläser om hur din organisation vinner talangkriget och går stärkt ur pandemin genom att omfamna ett arbetsliv som har förändrats för all framtid.

Pandemin innebar inte bara att vi började jobba vid köksbordet och från sommarstugan, vi satte oss också i en tidsmaskin som kastade oss till framtiden. En ny tid, ett år noll. Arbetslivet har förändrats för alltid – de företag som vill hänga med måste göra detsamma, både när det kommer till ledarskap och kommunikation.

Vilka krav ställs på ledare i en tid när vi arbetar mer decentraliserat? Vad krävs för ett framgångsrikt ledarskap när självledarskapet plötsligt är här? Hur bygger vi företagskultur när det traditionella kontoret inte längre är i centrum? Och hur uppdaterar vi våra varumärken i en ny tid där berättelser och personligheter är allt?

Per Schlingmann fördjupar sig i ett arbetsliv som aldrig blir sig likt igen och vad det får för effekter på ledarskap, medarbetarskap och kommunikation.

 

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan