Ida Hult

Ida Hult är framtidsetnolog och strateg som verkar i skärningspunkten varumärke, produkt- och organisationsutveckling. Hon har haft ledande roller på och strategiska uppdrag för bland annat Ikea, If, Ericsson och Arla Foods  Ida Hult är även en eftertraktad föreläsare. Hennes mål är att fler organisationer (och individer!) ska bli förkloka, fantasifulla och förberedda.

Ida Hult har läst journalistik vid Missouri School of Journalism och är utbildad etnolog vid Lunds universitet. År 2006 grundade hon Sveriges första etnologiska konsultbyrå, Trendethnography. Ida har senast arbetat för Inter Ikea Systems (som äger konceptet Ikea, varumärket och det strategiska landskapet) som ansvarig för foresight attention-makers med uppdrag att utmana, stresstesta och överraska det långsiktiga affärsperspektivet samt den globala strategin. Hon har uppdrag som Nordic Head of Insight på försäkringsbolaget If och tidigare som rådgivare och styrelseledamot för bolag som SEB, Carlsberg, HSB och Svenska institutet.

Ärvda svar – om en framtid bortom gamla sanningar, slitna ord och redan tänkta tankar är Ida Hults första bok.

Läs mer om Idas föreläsningar

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan