Sara Öhrvall

Sara Öhrvall är Chief Digital, Customer Experience and Communication på SEB. Hon har tidigare varit verksam som executive advisor, skribent och styrelseledamot i bl.a. Bonnier Books, Investor, Nobel Museum, Vinnova och Umeå Universitet. De som velat förstå digitaliseringens effekter har noggrant läst hennes krönikor om tekniktrender i Dagens Industri. Sara Öhrvall är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Umeå och har även läst arkitektur och design på Parson School of Design i New York samt filosofi vid New York University.

Sara2014

Sara Öhrvalls expertområden är digitalisering, innovation, förändringsarbete och konsument- och tekniktrender. Hon är en efterfrågad föreläsare både i Sverige och utomlands och har exempelvis föreläst på scener som DLD i München och SXSW i Austin, samt på Paid Content-konferenser i New York. Hon har ett öga för vad som väntar runt hörnet – när det gäller teknik och konsumenttrender ser hon längre än många. Hon varvar forskning med praktiska exempel och delar med sig av sina erfarenheter av att utveckla digitala produkter samt att arbeta med digital transformation.

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan