Sara Rosengren

Sara Rosengren är professor i företagsekonomi, med inriktning marknadsföring och retailing, vid Handelshögskolan i Stockholm där hon också är chef över skolans Center for Retailing. Saras forskning har rönt internationell uppmärksamhet — bland annat hennes forskning om reklamkapital — värdet av reklam ur ett mottagarperspektiv. Hon är författare till en av Europas bäst säljande läroböcker i marknadsföring.

Professor Sara Rosengrens forskning ligger i skärningspunkten mellan marknadskommunikation och retail. Hon intresserar sig särskilt för hur hållbarhet och digitalisering påverkar konsumenters köpbeteenden och hur dessa förändringar kommer att forma framtidens handel.

Sara Rosengren älskar att se teorier omsatta i praktiska lösningar. Hon är en driven föreläsare och mycket uppskattad för sina krönikor och analyser i branschpress. Rosengren har rankats som Supertalang, en av näringslivets toppkommunikatörer och utsetts till årets lärare av Handelshögskolans studenter. Hon är också rankad som världsledande när det kommer till forskning om kreativitet och marknadsföring.

Läs mer om Sara Rosengrens föreläsningar

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan