Sara Rosengren

Sara Rosengren är professor i företagsekonomi, med inriktning marknadsföring och retailing, vid Handelshögskolan i Stockholm där hon också är chef över skolans Center for Retailing. Hennes forskning har rönt internationell uppmärksamhet och hon är författare till en av Europas bäst säljande läroböcker i marknadsföring.

Professor Sara Rosengrens forskning ligger i skärningspunkten mellan marknadskommunikation och retail. Hon intresserar sig särskilt för hur digitaliseringen påverkar konsumenters köpbeteenden. Mest känd är hon för sin forskning om reklamkapital, som mäter värdet av reklam ur ett mottagarperspektiv.

Sara Rosengren älskar att se teorier omsatta i praktiska lösningar. Hon är en driven föreläsare och mycket uppskattad för sina krönikor och analyser i branschpress. Rosengren har rankats som Supertalang, en av näringslivets toppkommunikatörer och utsetts till årets lärare av Handelshögskolans studenter.

Läs mer om Sara Rosengrens föreläsningar

Skriv ut sidanSkriv ut sidan