Daniel Ewerman

Daniel Ewerman har varit en av de första i världen att peka på hur design- och innovationsmetoder kan och ska användas för att förbättra kundupplevelsen. Under mer än tjugo år har han i Sverige påverkat hur vi ser på kundupplevelser, tjänstedesign och digitalisering.

Han har talat inför tusentals personer och hans bok Kundupplevelse, som släpptes 2015 på Volante, har tryckts om flera gånger. Det är en bok som många läsare, särskilt chefer, beskrivit som både viktig och epokgörande.

Ewerman är grundare av det internationella teknik- och designföretaget Custellence, som utvecklar programvara för att analysera och beskriva ”kundresan”. Han har tidigare grundat och drivit Transformator Design. Ewerman sitter dessutom i Konstfacks styrelse.

Läs mer om Daniel Ewermans föreläsningar

Föreläsningar

Värdet av en riktigt bra kundupplevelse

Kundupplevelser – en överlevnadsfråga

Förbättra kundupplevelsen – så går det till

Att samskapa tjänster med kund

Kundinsikterna som leder till kundnöjdhet

Vikten av kundcentrerad organisationskultur

Tjänstedesign

Tjänsteinnovation

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan