Alla vinnare tränar, och det är upp till oss själva att träna hjärnan stark. Einstein hade en förvånansvärt liten hjärna. Däremot tog han risker, var expert på sitt område och arbetade mycket och systematiskt – alla egenskaper som utmärker en person som producerar kreativa resultat.
Den här boken klargör kreativitetens kraft i affärsskapande och marknadsföring och avlivar några seglivade myter, till exempel att kreativitet inte kan styras. Boken visar dessutom – med underhållande exempel, teori och övningar – hur man kan träna sig till lönsam kreativitet och framgång.
Genom att använda boxen som verktyg blir det tydligt hur du kan fokusera tankeverksamheten och öka produktiviteten. Det slutgiltiga målet är att skaka boxen, men för maximal effekt bör du först vidga boxen, liksom fylla på den.
Micael Dahlen är författare, föreläsare och ekonomiprofessor vid Handelshögskolan i Stockholm. Professor blev han redan vid 34 års ålder. Han har skrivit sex böcker, där de två mest kända är Nextopia och Monster. Hans böcker har nått en global publik i länder som USA, Tyskland, Sydkorea, Holland, Norge och Finland.