Creative Business 10 lessons to help you build your business your way

Maximize profits… Never say no… Focus on your core product…

Det finns gott om myter och tomma fraser i affärsvärlden. Den här boken attackerar och omformulerar tio av de vanligaste myterna om hur man ska bygga och driva ett företag.

Den här korta boken är utformad som en guidebok med illustrativa fallstudier som konkreta exempel. Vem som helst som funderar på att starta eller investera i ett litet företag kan lära sig något från den här boken, men fallstudierna är hämtade från de kulturella och kreativa näringarna. Djupintervjuer har gjorts med bland annat Christian Wåhlberg som grundade Murlyn Music, Christer Andersson och Christina Tillman från modeföretaget Odd Molly och Olav Sandnes från det norska dataspelsföretaget Funcom.

Boken visar hur du kan driva ett företag, få ordning på finanserna, och vara kreativ – allt på en och samma gång.

Creative Business är därför mer än en bok. Forskningen bakom boken utgör även en grund för föreläsningar och specialanpassade utbildningar för exempelvis tjänstemän eller investerare inom de kulturella och kreativa näringarna. Kontakta oss på info[at]volante för att höra mer om våra erbjudanden utifrån detta tema.

Skrivet om Creative Business

Creative business (Volante QNB Publishing, 2010) är en slags guidebok som tacklar myter och, med hjälp av nordiska case, lär ut hållbart företagande. Starta småskaligt, skaffa erfarenhet, tänk långsiktigt och var beredd att förändra din affärsidé – det är några av lärdomarna.

Tidningen Entré

cb_omslag_full

Här finns boken

Förstautgåva
Finns på Adlibris Bokus eller i din lokala bokhandel.

Redaktörer

Tobias Nielsén är grundare och vd för Volante.

Dominic Power är professor i ekonomisk geografi vid Uppsala universitet.

Margrét Sigurdardóttir är forskare.

Pressbilder