Erik Modig

Förutom att vara en väletablerad konstnär är Erik också doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Med fokus på effektiv kommunikation och konsumentpsykologi tillhör han Europas ledande center för forskning om effektiv reklam och dess effekter. Eriks forskning besvarar frågor som: Hur skapas effektiv reklam? Är kreativ reklam bättre för att nå kunder? och Hur ska ett företags produkt-, varumärkes- och kommunikationsstrategi komma samman för att på bästa sätt skapa framgångsrika affärer?

bildspel-modig

Hösten 2012 disputerade Erik med avhandlingen ”Understanding Advertising Creativity”. I sin avhandling undersöker han hur kreativ marknadsföring påverkar mottagaren, samt ökar förståelsen för hur kreativitet kan effektivisera marknadsföring. Därmed spelar avhandlingen en viktig roll i hur marknadsföring förstås och hur kreativitet ska användas för att vara som mest effektivt.

Erik undervisar regelbundet vid ett flertal universitet och högskolor runt om i Stockholm. Han är även en mycket uppskattad föreläsare för företag och organisationer inom olika branscher.

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan