Utkommer 1 juni 2014

Meningen med hela skiten

En fredag i november, några månader före sin 25-årsdag, vaknar copywritern Nina med två guldstatyetter hemma i sovrummet. Reklambyrån hon sitter i ledningsgruppen för har på en stor gala kvällen före sopat banan med konkurrenterna och Nina har i högsta grad bidragit till succén. Ett år senare står hon framför ett apoteksfönster med mascara rinnande nerför kinderna och vill inte gå in. På receptet hon håller i handen står det 2 tabl dagl mot utmattningsdepression. Hur kunde det gå så här? Och vad händer nu?

Cover_485.5x212_Meningen med hela skiten[6]

Meningen med hela skiten handlar om en person och en generation som inte riktigt får ihop sina arbetsliv. En generation som hastar fram utan att ha en chans att hinna tänka på de viktiga frågorna: Är det här vad jag borde göra? Vad har jag valt och valt bort? Vad är framgång egentligen, och vad ska det vara bra för? Och en person som fattat alla dåliga beslut man kan fatta, men som blev helt okej ändå: Flytten till New York, prestigefulla uppdrag och nyfunna vänner som när allting brister kommer över med kexchoklad mitt i natten. Det är en berättelse för dig som känner att livet bara spinner på utan att du hinner med. Som ibland undrar varför du går upp på morgonen. Och som vill komma lite närmare själva poängen att hitta meningen med hela skiten.

Nina Åkestam är idag reklamforskare, föreläsare och skribent. Hon har sin bas på Handelshögskolan i Stockholm.

Köp

Köp bokenAdlibris, Bokus, eller i din lokala bokhandel.

Författare

Nina Åkestam portrait close-up low-res

Skribent, föreläsare och reklamforskare vid Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon har en bakgrund inom reklambranschen, med anställningar på bland annat Garbergs och Wieden + Kennedy, New York.

Nina har också en av Sveriges mest besökta bloggar, där hon bland mycket annat skriver om reklam skulle kunna (och borde) förändra världen. Hon skriver även fota uppmärksammade texter om jämställdhet, miljö och karriär.

Pressbilder