Good to great Hur vanliga företag tar språnget till mästarklass

Good to Great presenterar resultaten av ett femårigt forskningsprojekt. Jim Collins har identifierat samtliga börsnoterade amerikanska företag som uppfyllt två kriterier. Det första är att de under minst femton år varit ganska “vanliga” företag med börskurser som skvalpat runt index. Det andra är att de efter en brytningspunkt haft en kursutveckling, under minst femton år i rad, som varit minst tre gånger bättre än index. Collins fann elva företag som uppfyllde dessa kriterier.

Vad är det som skiljer dessa företag från andra? Hur tar man språnget från att vara ett bra företag till att bli ett exceptionellt företag? Det är den frågan Collins försöker besvara.

Jim Collins har också skrivit “Good to Great – när vinst inte är målet”, “Hur jättarna går under” och “Great by Choice”. Alla utgivna på svenska på BookHouse.

gtg.fram_kopia

Köp

Köp bokenAdlibris, Bokus, Dito (ebok), eller i din lokala bokhandel.

Författare

collins

Jim Collins är kanske världens mest sålda managementförfattare och även en omåttligt populär föredragshållare. Collins lever och verkar i Colorado, där han driver sitt egna forskningslabb.

Läs mer.