Fight for your flight

Den här bilden hittade jag på fejan häromdagen. Årets bästa reklamenhet. Den här gateskärmen (eller vad tusan det heter) kommer ej, men borde, vinna alla reklampriser i hela världen.

Varför är detta så bra, kan man fråga sig?

1. Det är roligt. Roligt är bättre än tråkigt, som är den här typen av skärmars vanliga status.

2. Det är oväntat.

3. Det kostade antagligen noll kronor.

4. Det är vältajmat.

5. Det är snällt att hylla en död person.

6. Det gör att varumärket sprids jättejättemycket i sociala medier.

7. “Budskapet är relevant för avsändaren” (att uttalas med mediabyråröst)

8. Det gjorde mig poppis på fejan när jag postade det.

9. Osv.

Jag har ju skrivit om Virgin America förut. Jag ÄLSKAR ta mig tusan det där företaget. Jag älskar att de beter sig och pratar som en person man känner. Som en person man GILLAR. Och jag älskar att de genom att göra det bevisar att saker och ting inte behöver vara så himla svåra.

Egentligen är det tråkigaste i sammanhanget att man blir så himla förvånad. Tänk på alla varumärken som dagligen har en massa såna här tillfällen att underhålla och prata med sina kunder. Vad mycket roligare livet skulle bli om de tänkte lite mer som Virgin.