Blivande klassiker
- 1 min
För snart ett år sedan var hela Garbergs på fötter. Vi hade fått reda på att NK skulle gå ut i pitch och att vi var en av de inbjudna byråerna. Hurra!
Cirka 15 varuhusbesök, en Göteborgsresa, 123 koppar kaffe, ett storbråk och en halv miljard skisser senare var vi några som nervöst fingrade på våra pannåer och laptops i ett soligt konferensrum på Hamngatan. Vi fick NK Mint och bubbelvatten och uppmuntrande ord. Och så berättade vi hur vi tyckte att NK skulle göra reklam i framtiden.
Vissa pitcher vet man bara att man har det. Man har kommit fram till en insikt som gör att allt faller på plats. Alla idéer är så självklara att man inte fattar hur någon INTE skulle kunna köpa dem. Då blir jag alltid supernervös, för reklam ska inte få vara så enkelt. Men när man väl står där försvinner nervositeten, för man har så mycket man vill berätta för dem som lyssnar. Det är världens bästa jobbkänsla.
Lagom till att NK kom tillbaka till oss och sa att de ville att vi skulle bli deras byrå fick jag ett mail från USA med ett anställningskontrakt. Jättekul och jättetråkigt på samma gång. Såhär ett halvår senare inser jag att det nog var det bästa som kunde ha hänt NK. För herregud vilket bra jobb mina gamla kollegor har gjort.
Resten av bilderna kan man se här. Längtar redan till nästa kampanj!