Att tänka och att göra

Nu är klockan strax efter nio och jag har precis kommit hem från jobbet och lagt mig på sängen med en ganska deppig matlåda av uppvärmda rester. Med andra ord: Det blir inget jättelångt och spännande inlägg idag.

Men någon gång mellan alla möten hann Sandra visa mig den här filmen som jag vill tipsa om i alla fall.

Påkostad parfymreklam på Youtube har ju varit grejen de senaste åren. Den här måste ju ändå slå någon slags rekord. De har alltså helt digitalt lyckats skrämma liv i Marilyn Monroe, Marlene Dietrich och Grace Kelly, bland andra. Och gjort detta i spegelsalen i Versaille. OMG.

Man gillar ju starka idéer och jag hade gärna sett att de hade utnyttjat den fantastiska tekniken till lite mer historieberättande av något slag. Men det är ändå sjukt häftigt.

Framför allt innebär det väl ännu en gång att om det går att tänka ut, så går det att göra.