Margareta Boström

Margareta Boström är författare och en av landets främsta experter inom konsumentbeteenden. Till vardags arbetar hon som insiktsansvarig och affärsutvecklare på Jula, ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag. Margareta har även följt Amazon under flera år och analyserat företagets konsekvenser för både konsumenters beteenden och för detaljhandelsbolag.

Margareta är en av författarna till boken Amazonkoden – den första boken om Amazon på svenska för en svensk publik.

Föreläsningar

Att växa som Amazon

Som expert inom områden som kundresor, kundbeteenden. lojalitet, varumärkesfrågor, kommersiella innovationer, modern marknadsföring och affärsutveckling har Margareta Boström under många år följt och analyserat vad det är som gör Amazon till ett så framgångsrikt företag. I hennes föreläsningar delar hon med sig av hur Amazon gör och vad i deras affärsmodell och företagskultur som gjort att de kommit till positionen de har idag. Vilka arbetssätt kan ni ta till er för er specifika bransch eller i ert företag? Och vad kan ni göra redan i imorgon?

Vilka är t.ex. de tre viktigaste nycklarna till Amazons framgång? Ska ni se Amazon som ett hot, eller en möjlighet? Och hur kommer deras inträde på den svenska marknaden påverka just er och era kunder? Vilka konkurrensfördelar har svenska företag?

Genom att hålla kundfokus centralt och låta all utveckling börja med kundens behov, har Amazon byggt en loop för konstant framgång. Svenska företag har mycket att lära av den företagskultur som gjort verksamheten till ett självspelande piano. Ett antal affärs- och ledarskapsprinciper ger bolaget ett tydligt ramverk för allt från strategi till de dagliga prioriteringarna. Här finns även ett start up mind set som gör att alla medarbetare kan bidra till ett konstant innovationsarbete. Detta kan alla typer av organisationer inspireras av.

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan