Veckans bi-winning

Den här veckan får Charlie Sheens offentliga urspårning dela Youtube-plats med Smartwaters reklamfilm med Jennifer Aniston.

I en artikel här på Resumé anser några reklamtyckare att den är en flopp. I kommentarsfältet är det övervägande positiva omdömen. På grund av det enkla faktumet att filmen faktiskt har blivit viral.

Så fort något når flera miljoner träffar på Youtube tycker jag att det blir väldigt svårt att säga att det inte är bra. Jag kan naturligtvis ha etiska eller moraliska invändningar. Jag kan också tycka att det är fel för det aktuella varumärket. Men inget av det gäller i det här fallet. Man får in en rätt märklig produkt (vad sjutton är Smartwater egentligen? Jag ser en massa folk på gymmet som dricker det, man jag fattar ingenting. Måste testa) i ett underhållande och diskussionsvärdigt sammanhang. Det är mycket mer än den mesta reklamen lyckas med. Och så väldigt mycket bättre än alla låtsas-lågbudget-produktioner där avsändaren ska gömmas på något underfundigt sätt som ingen ändå fattar.

Tummen upp, alltså.