The greatest movie ever sold

Har ni hört talas om den? Morgan Spurlock, killen som gjorde Super Size Me, har gjort en film om varumärken, reklam och produktplacering. Idén är att hela filmen dessutom finansieras av just varumärken, reklam och produktplacering. Här kan man se trailern:

Och här kan man se hans tillhörande TED talk, där han går rätt hårt åt alla media- och reklambyråer som hela tiden snackar om vikten av transparens för sina egna kunder, men som inte var det minsta intresserade av att ställa upp i filmen:

Det här gör mig så himla stolt, för en byrå tackade faktiskt ja. Min byrå. I trailern och TED talket är det min styrelseordförande som är med och mina konferensrum de sitter i. Jag tycker att det är helt grymt. Ska man som byrå med någon som helst trovärdighet kunna prata om att göra grejer på riktigt eller att bjuda in människor till konversationer, tycker jag att det är ens skyldighet att göra detsamma själv. Med alla brister och fel man har.

Heja Kirshenbaum!