Man måste ju gilla en bra ordvits

Säljs i lagershoparna, på Riche och Urban Deli. Fasen vad jag saknar den här kunden.

  • M

    Jag gillar verkligen idén, men du som brukar prata mycket om genus kan väl fundera lite över vilka som är passiva/aktiva i den här filmen. Jag är övertygad om att det hade blivit en lika bra Pripps Blå-ripoff med lite skuttande/truckkörande/ölhämtande kvinns. Men varför köra truck när du kan sola/titta längtande efter din man?

    • Nina Åkestam

      Tankte inte pa det. Sa det stack mig nog inte i ogonen sarskilt mycket i just det har fallet.

  • M

    Men är det inte fall som detta där det egentligen är viktigast? Måste det vara uppenbart och/eller sticka i ögonen? Jag tror nu inte att någon gjort detta med flit här, men jag tycker det är viktigt att det funderas över könsroller även i “helt vanliga” sammanhang, inte bara ur mångfaldsperspektiv när man gör reklam åt Försvaret osv…

    • Nina Åkestam

      Haller helt med. Det jag menar ar att jag alltid tanker pa sant, det ar det forsta jag noterar sa fort jag ser reklam (och just NetOnNet jobbar jattemycket med sant, i alla fall pa tiden jag jobbade med dem), men eftersom jag inte tankte pa det har tycker jag helt enkelt inte att det ar ett problem. Uppfattade inga konsstereotyper, helt enkelt.