Heléne Lidström

Heléne Lidström har över 20 års erfarenhet från ledande befattningar inom marknadsföring, kommunikation, ledarskap och organisation från olika multinationella företag som Finnair, Microsoft, Tele2 och Icon Medialab.

Hon är expert på förändringsprocesser och vad som krävs för den aktivitetsbaserade arbetsplatsen, digitala arbetssätt och framtidens ledarskap.

Som tidigare marknadschef på svenska Microsoft drev hon det uppmärksammade initiativet ”Det Nya Arbetslivet” som innebar radikala förändringar i såväl arbetssätt som kontorsutformning. Kanske är denna förändring en av de mest uppmärksammade i Sverige någonsin. De imponerande resultat som genererades har fått närmare 100 000 personer att vallfärda till hennes föreläsningar och de nya lokalerna i Akalla. Under de åren fick Heléne Lidströms arbetsgivare utmärkelsen Sveriges bästa arbetsplats tre år i rad och även utmärkelsen Sveriges snyggaste kontor.

Heléne Lidström Microsoft

Heléne är en uppskattad och ofta anlitad föreläsare och stödjer många organisationer i resan till den aktivitetsbaserade arbetsplatsen. Nu har även Heléne Lidström nyligen släppt boken “Det Nya Arbetslivet – så skapades Sveriges bästa arbetsplats” (Bookhouse 2016). Boken är lika delar inspirerande som instruerande – precis som Heléne själv.

”Hon utstrålar en mix av rock’n’roll och människovärme som är svår att motstå!”

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan