Christofer Laurell

Få har granskat sociala medier som ekonomie doktor Christofer Laurell. Han är ett stjärnskott inom marknadsföringsforskningen och har spenderat mycket tid åt att förstå det enorma förändringstryck som sociala medier bidrar till.

Christofers slutsats är tydlig: Detta förändrar allt!

Christofer Laurell är idag affilierad forskare vid Stockholms universitet. Inom ramen för Riksbankens Jubileumsfonds Flexit-program driver han det treåriga forskningsprojektet ”Sociala mediers inverkan på plats, evenemang, upplevelse och engagemang” vid Volante Research. På Stockholms universitet har han bland annat varit kursansvarig för Marknadsföring I, Marknadsföring II och Fashion Marketing. Han senaste bok, Marketing beyond the textbook : emerging perspectives in marketing theory and practice, utmanar traditionella marknadsföringsteorier genom att presentera framväxande perspektiv inom marknadsföringsforskningen.

christofer_8086

I hans avhandlingsarbete har bland annat 25 000 blogginlägg analyserats för att kunna ge svar på om och hur konsumentbeteenden och förutsättningar för varumärken förändras beroende på digitalisering, sociala medier och internet generellt. Med minst lika omfattande data analyserar han nu platser och evenemang och gränslandet mellan fysiska och digitala platser.

I Christofers föreläsningar berättar han om de utmaningar som sociala medier medför för traditionella tillvägagångssätt inom marknadskommunikation och marknadsföringsstrategi.

 I media:

SVT – Facebookvänner har blivit betalmedel 
TV4 – Ekonominyheterna 
TV4 Nyheterna – Modebloggarna får större makt 
P1 – Plånboken 

Pressbilder

Skriv ut sidanSkriv ut sidan