Utkommer i mars 2020

Förstå kunden

Har du någon gång drabbats av växelfel i Hallsberg, knappat dig vilse i telefonbanken, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller försökt övertyga SAS om att få ta med skidorna inte bara till Alperna utan också hem? Då är du inte ensam.

I den här boken försöker föreläsaren och husfilosofen Klas Hallberg och professorn Per Kristensson reda ut varför så många organisationer misslyckas så totalt i mötet med sina kunder. Klas träffsäkra, humoristiska nedslag i verkligheten varvas med Pers insiktsfulla reflektioner kring varför det är så svårt att begripa sig på sina kunder.

Det här är en bok om att våga sätta foten i kundens sko. Man behöver ju inte gå en mil i någon annans sko för att börja se saker ur den personens perspektiv. En bok om den magi som uppstår när någon vågar ge lite av sig själv i mötet med kunden, vågar ta en liten risk, och faktiskt visar varför den egna organisationen egentligen finns till. Den vänder sig till alla som vill lära känna sina kunder bättre. Och till alla som någon gång träffat en tågvärd som heter Janne.

Foto Niklas Nyman

Foto Niklas Nyman